درباره اینفاتاک
درباره اینفاتاک2022-06-20T16:19:47+04:30

وقتی ده­ هزار مرجع مرتبط با زبان و زبان­ آموزی وجود دارد، چرا www.enfatalk.com؟

چون رویکرد ما «زبان برای توسعه انسانی» است. یعنی چه؟

یعنی هدف از مطالب این وبسایت این نیست که شما فــــــــــــقط چند کلمه و نکته دستوری یاد بگیرید.

اینجا زبان را دقیق و باسواس کار می­ کنیم طوری که ناگزیر وارد حوزه­ های دیگر می­ شود. توسعه فردی، مهارتهای اجتماعی، کسب و کار، تفکر نقاد، ادبیات، روانشناسی، اقتصاد، تاریخ و غیره. می­ خواهیم با کمک زبان، باورهایمان شفاف و اندیشه­ مان بارور شود تا برای زندگی راه­های مفیدتری بیابیم؛ هم در ساحت شخصی و هم در زندگی جمعی. برای تحقق این هدف، نمی­ توانیم به زبان «حــــدسی» و «حــــدودی» و «مبــــــهم» اکتفا کنیم.

باید مو را از ماست بکشیم.

… در مورد واژه­ ها تحقیق کنیم؛ دستور زبان را بصورت جدی و پیشرفته بفهمیم؛ از آواشناسی، کاربردشناسی و معناشناسی بهره­ بگیریم و با تحلیل گفتمان آشنا بشویم. همه­ ی این­ها تا حد امکان در تولید مطالب این وبسایت رعایت می­ شود.

ممکن است فکر کنید «پس اینجا فقط مناسب سطح پیشرفته است.» ولی…

با قاطعیت می­ گوییم که «خــــــیر.» اتفاقاً زبانِ توسعه را باید از همان قدم­ های اول درست پایه­ گذاری کنیم.

چطور؟

با حوصله. در وبسایت گشت و گذاری بکنید و نمونه درس­ ها را ببینید.

هر درس سه قسمت دارد: ویدیو، متن، صوت. سعی کنید با تماشای ویدیو متن آن را دقیق پیاده کنید. یعنی توان آواشناسی را در خودتان تقویت کنید؛ در این مرحله اگر در فهمیدن معنی ضعیف هستید هیچ عیبی ندارد. در قدم اول این است که ذهن شما صدای کلمات را با صورت متنی آنها اتصال دهد. بعد از متن را پیاده کردید، آن را با متن اصلی مطابقت دهید. ببینید کجا را غلط «شنیدید» و کجا را صحیح.
در مرحله آخر، به فایل صوتی گوش کنید. یادتان باشد، اگر از قلم و کاغذ استفاده کنید بسیار به تقویت حافظه زبانی تان کمک خواهید کرد. 

 

درباره موســــس

وبسایت اینفاتاک در سال 1400توسط امین غفاری تاسیس شد.

امین غفاری دانش آموخته­ ی رشته­ ی آموزش زبان و مترجم رسمی قوه قضاییه است.

او تدریس را در سال 1381 آغاز کرد و در دانشگاه شهید بهشتی، موسسه آی­ هاوس وابسته به دانشگاه کمبریج، و کنسولگری بریتانیا دوره ­هایی را با موضوعات ادبیات انگلیسی، آموزش زبان به بزرگسالان و تربیت مدرس طی کرد. در سال 1393 او مورد تایید جامعه مدرسین کنسولگری بریتانیا قرار گرفت تا به اموزش معلمین بپردازد. او با وبسایت Oteacher و تعدادی از مدرسین با سابقه و مجرب انگلیسی همکاری دارد. 

عمده محتوای این وبسایت بطور مستقیم یا با واسطه محصول درسنامه­ ها و تجارب او در تدریس، ترجمه و زندگی است.